ADVENT I ANDREASKYRKAN

Lite snö på marken gör att tankarna snabbt dras mot vinter och juletider – och snart är det ju faktiskt redan advent!

Älskar också du stämningsfull julmusik och glada julfester? Då ska du kolla in adventsprogrammet i Andreaskyrkan! Pricka in datumen redan nu, och ta gärna en vän i armen när du kommer för att vänta in julens under tillsammans med oss! The more, the merrier!

Första advent – Tillsammansgudstjänst för stora och små – 3.12 kl.11
“Förlåten och förlåtande”. AK Kids. Seniorkören. Nattvard.

Andra advent – Gudstjänst med de vackraste julsångerna tillsammans med EFC – 10.12 kl.11
“Bevara oss, Herre!/Deliver us, Lord!”. Vokalgruppen Romberg.

Tredje advent – Församlingens julfest med julgröt – 17.12 kl.11
Alla är välkomna!

Fjärde advent – Julbön med julglögg – 24.12 kl.14
Efter julbönen gemensam Julmiddag för alla som inte har någon att fira jul med. Förhandsanmälan.

JULKONSERT 9.12 kl.18
Vi vill också här lyfta upp julkonserten med His Master’s Noise och barnkören AK Kids! Biljetter säljs vid dörren för 20 euro styck. Missa inte den!

JULMIDDAG 24.12 ca kl.15:30 (direkt efter julbönen)
I fjol ordnade Andreaskyrkan en gemensam julmiddag för personer som hade släkt och vänner långt borta eller som var ensamma och inte hade någon att fira med. I år gör vi en favorit i repris och försöker göra det ännu lite bättre! Anmäl dig här.

FINLANDS LUCIA BESÖKER ANDREASHELPS 28.12 kl.13:30
Finlands Lucia Madeleine Amoroso besöker kyrkan i samband med matutdelningen AndreasHelps. Tillställningen är öppen för alla. Välkommen!

Håll utkik efter mera information!