RUOANJAKELU ANDREASHELPS

Jaamme valmiiksi pakattuja ruokakasseja niitä tarvitseville torstaisin klo. 14 – 17 osoitteessa Korkeavuorenkatu 22. Tilaisuudet ovat kaikille avoimia, joten kuka tahansa voi tulla noutamaan ruokakassin. Lämpimästi tervetuloa!
AndreasHelpsin toiminta perustettiin vuonna 2015 ja ruokajakelu on siitä lähtien järjestetty joka torstai. Asiakasmäärä on kasvanut huomattavasti koronapandemian, Ukrainan sodan ja elintarvikkeiden hintojen nousun seurauksena. Muutokset makrotasolla ovat lisänneet avun tarvetta, minkä seurauksena ruokajakelussa käy noin 500 – 600 asiakasta viikoittain.

Ruokajakelun mahdollistaa vapaaehtoiset, joita on paikan päällä noin neljäkymmentä henkilöä. Vapaaehtoiset ovat suurelta osin eri seurakuntien jäseniä mutta osa vapaaehtoisista on myös muualta tulleita nähtyään pitkän mutkittelevan jonon ihmisiä kirkon ulkopuolella.
Asiakkaina ovat kaikenikäiset suomalaiset, maahanmuuttajat, pakolaiset, paperittomat siirtolaiset, asunnottomat, lapsiperheet, yksinhuoltajat, opiskelijat, kristityt, muslimit ja uskonnottomat.
Kaikki ovat tervetulleita ruoanjakeluun!

HALUATKO AUTTAA?

Tule rohkeasti mukaan auttamaan silloin, kun sinulle sopii. Ruoan jakelu järjestetään pääsääntöisesti torstaisin klo 9 -19. Toisinaan myös keskiviikkoisin (esilajittelu varastossa).

Lisätietoja ruokajakelusta antaa Bo Ekman (sähköposti bo.ekman@andreaskyrkan.fi tai puh. 044 764 26 24). Hän koordinoi vapaaehtoistoimintaa AndreasHelpsissä.